torsdag 3. januar 2013

Godt Nyttår!

Gooooodt Nyttår!! Advendt, jul, romjul og nyttår besto for det meste av avslapping, familiekos og strikking! Jeg skulle egentlig jobbe hele jula, men da bekkenet begynte å krangle, ble jeg i midten av desember, 100% sykemeldt! Mye stillesitting på jobb var slettes ikke god medisin for meg, men nå som jeg kan ligg, sitte, stå, gå og sove når det passer meg, begynner formen, overskuddet og energien å komme tilbake! 

Prinsessa fikk seg IKEA kjøkken fra Mormor & Bæste til jul, til stor begeistring for alle! Jeg har tidligere heklet div. kaker til henne og nå kom de til sin rett på kjøkkenet! I går kveld fant jeg fram litt restegarn og strikket/heklet ett par sukkersøte mini-grytekluter! Nå henger de så fint på plassen sin og venter på at hun skal komme hjem fra barnehagen. Håper de faller i smak, de er ihvertfall laget i favorittfargen hennes, ROSA!

 Oppskrift:

Litt restegarn & pinner # 3 (jeg har brukt mor aase bomull)
Disse strikkes i rillestrikk, ferdig mål ca. 12x12cm

Legg opp 3m, strikk en pinne rett
Øk 1m i starten av hver pinne til du har ønsket str. jeg økte til 30m
5 pinner uten øking
Fell 1m i starten av hver pinne ved å strikke 2m rsm, fell til du har 3m igjen
Strikk en pinne uten felling samtidig som du feller av.


Bytt farge og hekle 1 runde fm rundt hele veien, i hjørnene hekler du 3fm, lag en hempe av 20 lm i det ene hjørnet. Hekle en runde til, men lag 2fm i hver hjørne.
Hekle små picoter (*3lm, 1m i samme m, hopp over 1m* gjeta fra * til* runden ut) og fest tråder


2013 - Produkt nr. 1: Mini-grytekluter ca 12x12cm
Pinner # 3, heklenål # 2,5
Garn: Mor Aase bomull

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen en kommentar! Det setter jeg pris på! : ) Ris er veien til forbedring, ros er anerkjennelsens trygge sti.

Dersom du ikke har egen blogg, kan du velge "kommenter som anonym", men skriv gjerne navn :0)
Ha en fin dag!! ♥ ♥ ♥