tirsdag 6. november 2012

Julestrømpe + oppskrift

Når man føst er i gang med toving og julestrikking kan man da også prøve seg på en julestrømpe! Fant en dansk oppskrift  på internett, den finner du her! (Det var faktisk ikke noe vanskelig å forstå denne oppskriften selv om den er på dansk! )
 
Noen nøster fritidsgarn hadde jeg liggende i lageret så da var det bare å sette igang. Jeg hadde ikke den lysegrå fargen slik som i oppskriften, men naturhvit og kåksgrå duger det også!
 
Noen underveisbilder

Den hvite kanten skal brettes ned over sokken

Ferdig strikket, klar for toving! Brukte 2 nøster koksgrå + 1 nøste naturhvit (bruker ikke alt garnet, så du får litt til overs). Disse strikker man så fort, at det fristet nesten til storproduksjon av slike til jul! Får se hva jeg får tid til før jula plutselig er her...

Litt vanskelig å få fram riktig farge, men fin ble den! Jeg tovet den på 60 grader i 2 timer, da ble den passe tovet!
Produkt nr. 59 - Tovet julestrømpe
Garn: Fritidsgarn
Pinner # 6
 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen en kommentar! Det setter jeg pris på! : ) Ris er veien til forbedring, ros er anerkjennelsens trygge sti.

Dersom du ikke har egen blogg, kan du velge "kommenter som anonym", men skriv gjerne navn :0)
Ha en fin dag!! ♥ ♥ ♥