onsdag 25. april 2012

♥ Våren er her ♥

Endelig er våren her og all snøen har tint bort (igjen) så i dag var det klart for den store oppryddinga både ute & inne! Da vi bytta gulv på stua & lekerommet i vinter tok vi den enkle løsninga med å kaste alt rett ut istede for å kjøre 1000 runder med søppel på dynga  =) Jeg hadde lånt med meg en stor henger hjem fra jobb i dag, og bra var det, for den ble stappfull! Ikke ble det nok med en runde heller, måtte ta to turer for å få med oss alt! Litt deilig å endelig få ryddett opp ting & tang som har samlet seg gjennom vinteren. Oppussing lager LITT rot & søppel!

Nå gledes det til planting av vårlige blomster & pynting av hus og hage! Litt sjikkelig må det jo være til MAI banker på døra!


Første lass med skrot ;0)

Mens vi sto der å lassa av hengeren kom det en eldre herremann som skulle kaste div skrot + en stor stålampe! Jeg klarte ikke å dy meg og MÅTTE spørre om han hadde tenkt å kaste den lampa, og riktig nok, det skulle han. Heldig som jeg var fikk jeg den! Hurra! Lampa er allerede ferdig grunna & står å tørker i natt...Håper på å få til ett par strøk i morgen også. Nå er det bare å jakte på en passende lampeskjerm, åsså kan det hende jeg må fri til samboer om han kan skifte ledning på lampa så den også blir hvit ;0)



For ett par dager siden fikk jeg rota meg til å festet tråder & heklet sammen ca 30 nye lapper til mormor teppet jeg holder på med! Lappene har ligget i kurven å ventet LENGE, så det var vel egentlig bare på tide å få gjort det... Ettersom samboer sovna så søtt på sofa dagen etterpå måtte jeg benytte meg av sjangsen til prøve teppet... LITT lite er det enda, men det går jo nesten ant å bruke det mens det vokser i str....


Den som sover synder ikke... men den som er våken derimot....

På en aldri så liten handletur lå det noen stakkarslige nøster i en restekurv å ventet på at jeg skulle komme forbi å kjøpe de.... Kunne ikke gå forbi disse til den nette sum av 15,- per nøste. Har aldri strikket i dette garnet før, men med en silkemyk (og kløfri) blanding av 50% alpakka & 50% silke, kan dette bli f.eks. en KJEMPEMYK jakke til prinsessa vår ;0)



1 kommentar:

  1. Her har du fått tatt et skikkelig rufs! Godt å få gjort. Så fint teppet ditt blir i de fargene! Jeg hadde heller ikke gått forbi de lekre garnnøstene. Blir nok noe fint til prinsessa det etterhvert.

    Kos deg med våren. Her laver snøen ned og legger seg på bakken og i trærne i dag igjen.

    Klem fra øverst i Numedal

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar! Det setter jeg pris på! : ) Ris er veien til forbedring, ros er anerkjennelsens trygge sti.

Dersom du ikke har egen blogg, kan du velge "kommenter som anonym", men skriv gjerne navn :0)
Ha en fin dag!! ♥ ♥ ♥