fredag 27. april 2012

Flere ting på pinnene + oppskrift

Typisk meg, nå har jeg flere ting på pinnene igjen!  Og jeg som var så flink til UFO strikking i påska slik at jeg fikk redusert haugen med halvferdige ting.... Nå er det på'n igjen!

Disse to er kanskje de verste! På jakka gikk jeg tom for grått garn og prøvde å etterlyse det på div. plasser, men uten hell. Nå har jeg derimot funnet ett annet garnmerke med nesten samme farge, så da prøver jeg meg på å få den ferdig. Håper bare jeg har nok rosa... Det var kanskje ikke en strålende idê med restegarn-jakke....

Rosa: Dale babyull
Grå: Mest Viking babyull men de siste stripene er i lanett fra Sandnes

Oppskrifta på jakken finner du i hefte fra Sandnes: 1113 Lanett Baby
Oppdaga i samme slengen at det har kommet en rettelse til dette heftet, men det var heldigvis ikke på den jakken jeg strikker!

Åsså har jeg strikket litt mer på dette bølgeteppet som jeg har blogget om endel ganger før.... Både her & her. Har vist ikke nok garn her heller, bare for å være helt sikker på det ting ikke blir som planlagt... Dette skulle jo bli ett lite vogn teppe, men det ble kanskje litt i bredeste laget, måler nemlig ca. 90cm i bredden! Hadde helt sikkert klart meg med 50-60cm, men nå kan hun vel bruke det til andre ting enn bare vogna når hun blir større ;0)



 
Hadde ikke oppskrift på dette, hadde bare rapporten, så fritt etter eget hodet:

Bølgeteppe:
Dobbel tråd babyull
Pinne nr. 5
Uviss mengde med garn

Rapporten går over 17 masker, så her spørs det hvor bredt du ønsker å ha teppet. Jeg har 11 rapporter og det måler ca. 90cm i bredden.
  • Legg opp 6 kantmasker + antall ønskede rapporter (jeg har 11 rapporter x 17m på hver rapport = 187m) + 6 kantmasker. ( jeg har altså 199masker tilsammen).
  • Strikk 6 pinner rett (=3 riller)
  • # Strikk 6 kantmasker som ALLTID strikkes rett, strikk rapporten x-antall ganger + 6 kantmasker (som ALLTID stikkes rett).#
  • Gjenta fra # til # til du har ønsket lengde.
  • Avslutt med 6 pinner rett (=3 riller) og fell av!




1 kommentar:

  1. så fint teppe - og jakken ser fin ut!! Håper du får nok garn til å gjøre den ferdig!! Alltid litt vanskelig med restegarn sånn, jeg er ofte ute i hardt vær med sånne ting. Strikker derfor av og til ovenfra og ned, lettere å gjøre noen endringer i garnet på armene.
    nina

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar! Det setter jeg pris på! : ) Ris er veien til forbedring, ros er anerkjennelsens trygge sti.

Dersom du ikke har egen blogg, kan du velge "kommenter som anonym", men skriv gjerne navn :0)
Ha en fin dag!! ♥ ♥ ♥