torsdag 26. april 2012

17.mai fin!

Nå er det ikke mange dagene før mai mnd er her! Lilleknerten var så heldig & fikk seg en strikket trønderbunad til navnefesten i fjor! Den er i str. 2 år, så i fjor ble den bare tatt på for å ta bilde, men i år kan den kanskje brukes (om det ikke blir alt for varmt!)

2011

Heldigvis hadde jeg strikket som en gal hele påska 2011 for å få ferdig en kjolebody som hun brukte istede for bunaden på diverse mai-dager! Kjolen er aaaalt for liten nå, og jeg tror ikke jeg rekker å strikke en "back up" kjole heller :0/ med mindre noen av mine lesere vet av en kjole som er pen, men rask å strikke!?! For den kjolen på bildet tok en liten evighet!


2011
Se så fin hun blir til 17.mai! Med bunadsskjorte & kyse ;0) Mamma'n har allerede handlet inn både den ene & den andre 17.mai effekten, så hun ikke skal gå lei mens vi går i toget!
2012

Bunaden er enda litt stor, men det er sydd inn strikk + at den er innsydd på skuldrene, så tror det skal gå, åsså stikker hverfall beina fram fra stakken i år! Må vel finne noe annet fottøy enn rosa crocs... Noen som vet hvor man får kjøpt passende fottøy til så små barn?! Har sett på noen bunad sko, men de begynner på str. 22, å det går ikke med så store sko, da kan det heller være uten.

1 kommentar:

  1. Fy søren så fin en drakt, kjempeflink! Snella kommer til å bli fineste jenta i 17.mai toget:)

    God helg!

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar! Det setter jeg pris på! : ) Ris er veien til forbedring, ros er anerkjennelsens trygge sti.

Dersom du ikke har egen blogg, kan du velge "kommenter som anonym", men skriv gjerne navn :0)
Ha en fin dag!! ♥ ♥ ♥