mandag 31. oktober 2011

Heklet henglue & noe småtteri

Svigermor hadde kjøpt garn på bestilling fra meg som hun hadde med seg i går da hun kom på bursdagsfeiring! Samboer hadde nembli bursdag i helga & jeg har om 3 uker, så da tok vi like godt en felles feiring =) Etter endt feiring ble det litt hekling og i dag ble den bagy henglua ferdig! Tror aldri jeg har heklet med så tykt garn og tykke heklenåler før! Det gikk jo gansek fort, men kjente jeg ble mer sliten i skuldra av å hekle med så tjukt garn enn med litt tynnere garn & nål! Lua er heklet i Easy & er en julegave ;0)

Oppskrifta fant jeg på denne bloggen , men jeg måtte gjøre den om litt for å få den baggy nok og litt mindre til ett barnehodet. (Ja det er meg på bildet og lua passer meg helt perfekt; jeg har ett bittelite hodet...)


Riktig farge er den på bildet til venster

Produkt nr. 80 - Heklet baggy henglue str. 52 (rosa)
Garn: Easy
Heklenål # 8, 6 & 5

På samme bloggen fant jeg oppskriften på disse små kurvene og de små pyntehjertene. Lett å bli hektet på disse små kurvene....

Produkt nr. 81 & 82 - Heklede små kurver
Garn: PT sumatra
Heklenål # 3

Produkt nr. 83 - Heklet firkantkurv
Garn: Mandarin Classic
Pinne # 3

Produkt nr. 84 - Heklede små hjerter
Garn: Div restegarn i bomull
Heklenål # 3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen en kommentar! Det setter jeg pris på! : ) Ris er veien til forbedring, ros er anerkjennelsens trygge sti.

Dersom du ikke har egen blogg, kan du velge "kommenter som anonym", men skriv gjerne navn :0)
Ha en fin dag!! ♥ ♥ ♥