fredag 7. oktober 2011

Body med lange armer & noe mer...

Da er jeg nesten kommet i mål med mine halvferdige prosjekter som ligger å slenger rundtomkring.... De som gjenstår nå vet jeg ikke om jeg skal omtale som "halvferdig" eller "nettopp påbegynt"! Må vel taes opp til vurdering om de skal rekkes opp eller bare ligge en liten stund til...

En ting er hverfall sikkert og det er at jeg tenker meg om to ganger før jeg strikker noe som helst med raglanfelling i fargen SVART igjen! Hadde det ikke vært for mamma's veiledning ang raglanfellinga hadde jeg nok kasta hele dritten! Makan til ubrukelig oppskrift var det også! Jaja, nå er den hvertfall helt ferdig og Lilleknerten ser ut til å være fornøyd med sin nye body! Den er litt stor enda, men det er bare fint så hun har noe å vokse i.

(Intensjonen med en svart body var at det rosa mønstere skulle komme tydelig fram, bare så det er sagt. Er vel kanskje ikke såååå vanlig med svart body til baby...?)
Produkt nr. 73 - Body med lang arm & raglanfelte armer str. 9-12mnd
Garn: Dale babyull
Pinner # 2 & 2,5

Kom over ett nytt Mor Aase garn på Rema1000 som jeg måtte prøve! Det resulterte i tøffler til lillesøster som er i Italia! Damen hun bor sammen med går med sko innne, så der er det litt skittent kan man si! Så da kan det være greit med ett par brune tøffer istede for å traske rundt i sko hele dagen! Side det ikke er så veldig kaldt i Italia akkurat, lagde jeg disse i bomull/ merinoull blanding, de ble så myke at man kan gå barbeint inni uten at det hverken klør eller stikker ;0) Disse tøfflene finnes det mange varianter av, men prøvde meg på Drops sin oppskrift i patentstrikk denne gangen. Oppskriften finner du her om du også vil lage slike! Slengte på noen perler som litt pynt med det samme jeg var igang!

Produkt nr. 74- Tøffler i patentstrikk str. 38
Garn: Mor Aase 55% merinoull & 45% bomull
Pinner # 3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen en kommentar! Det setter jeg pris på! : ) Ris er veien til forbedring, ros er anerkjennelsens trygge sti.

Dersom du ikke har egen blogg, kan du velge "kommenter som anonym", men skriv gjerne navn :0)
Ha en fin dag!! ♥ ♥ ♥