fredag 23. september 2011

Trappeoppgangen!

Endelig har vi fått oss "ny" trappeoppgang! Dvs. trappeoppgangen vår er todelt, den øverste delen "henger sammen med gangen oppe" og den nedre del "henger sammen med gangen nede" så nå er den øverste delen ferdig! Å JEG BLE SÅ FORNØYD!! Det er like før jeg flytter inn dit nå, hihi! Da vi flyttet hit var alt av panel urørt siden huset var nytt på 80 tallet... MYE arbeid hadde vi forran oss, å endel av dette er vi nå ferdig med. Jeg synes det bestandig er litt tiltak å begynne med nedvasking, kvistlakking, grunning & 2 strøk med maling... (vindu & lister måtte ha 3 strøk!!) Men det er virkelig verdt det når man ser resultatet etterpå!

Nå frister det virkelig å ta den nederse delen av gangen iløpe av helga... vertfall slik at trapperommet blir malt! Mangler enda trappa & rekkverket, men det tror jeg får vente en liten stund enda altså! Har fått nokk av springing opp & ned i stiger & gardintrapper for en stund nå! Da siste strøket på vinduene var ferdig i går ble det shining av huset, rakk jo selvfølgellig ikke å bli ferdig, jeg skulle jo på loppis! Høsten er her og det er også loppemarkedene! Fant masse "skatter" og hadde bilen stappfull da jeg kom hjem...

Nå sitter jeg bare her å venter på de nye gardinene og den lekkre lysekrona jeg har bestilt til trappeoppgangen. Den brune lampa som henger der nå passer ikke akkurat inn... Gardinene burde virkelig være i postkassa denne uka! Levering innen 10 dager sto det, å nå har det gått 13 dager. Å jeg som helts ville hadd de gardinene samme dag som da jeg bestilte de...

Nokk snakk, bilder sier mer enn 1000 ord, så jeg legger med en liten bunke bilder til dere!


Her er trappoppgangen ferdig vasket & kvistlakket.
(jada jeg vet det finnes grunning man kan bruke så man liksom skal slippe kvistlakken, MEN det tar ikke jeg sjangsen på! Her er det både kvistlakk & sperregunning, ikke pokker'n om jeg har planer om å male om igjen etter ett år altså!)

Ferdig grunnet!


Stoooor forandring! Farge: Vanilje på vegger & Bomull på vindu & lister.
Blomsterpottene i vinduet fant jeg hos den lokale bruktbutikken for 10,- per stk! og eføyene har jegg hadd i samme vindu helt siden vi flyttet hit, tok bare å bøyde til en ståltråd som ett hjerte og surret plantene rundt. De to andre plantene er kjøpt på rema 1000 for hele 19,- per stk og pottene hadde jeg fra før.



På loppemarkedet i går fant jeg denne vakre kurvstolen, og fikk den til hele 40,- Lurer på om jeg skal male den hvit eller bare la den være slik den er? Trenger ditt synspunkt på det!! Stolen passet vertfall utmerket i en liten krok i gangen oppe i hovedetasjen. Satte en plante, jeg hadde fra før, ved siden av og det ble nesten en liten koslig oase.... Tror jeg må ha ett rundt fluffy teppe under den stolen ;0)

2 kommentarer:

  1. Kjempeflott Kjerstin. Mamma er så stolt av deg. Du får det til så nydelig!

    SvarSlett
  2. Jææ, fint! Glæde mæ å sjå t jul :) Bare ka stolen vær i denj fargen den e ;)

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar! Det setter jeg pris på! : ) Ris er veien til forbedring, ros er anerkjennelsens trygge sti.

Dersom du ikke har egen blogg, kan du velge "kommenter som anonym", men skriv gjerne navn :0)
Ha en fin dag!! ♥ ♥ ♥