fredag 30. september 2011

Helg!

Ffffffffredag! Jada, jeg er hjemme i permisjon, men det er noe ekstra når fredagen kommer uansett! I dag ble det en av våre favoritter til middag; marinert indrefile & hjemmelagde fløtegratinerte  poteter <3  Den fløtegratinerte poteten er så god at jeg bare MÅ dele oppskriften med deg ;0)

Fløtepoteter til 2 persj. (det er mer enn nokk til 2 altså...)
3 litt store poteter - skjæres i skiver, ca 3mm (med skallet på)
1,5 dl fløte (vanlig kremfløte)
1,5 dl melk
3 fed hvitløk (most i hvitløkspresse eller finhakket) ja, det høres mye ut, men det er riktig!
litt salt & litt mer pepper

- Ha alt i en kjele & småkok i 10 min
- Hell over i ildfast form, strø over litt ost 
- Smekk den inn i stekeovn (midt i ovnen) på 200 grader i 20 min
- Hvil i ett par tre minutt
NYT verdens beste hjemmelagde fløtegratinerte poteter.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen en kommentar! Det setter jeg pris på! : ) Ris er veien til forbedring, ros er anerkjennelsens trygge sti.

Dersom du ikke har egen blogg, kan du velge "kommenter som anonym", men skriv gjerne navn :0)
Ha en fin dag!! ♥ ♥ ♥