torsdag 23. juni 2011

Amigurumi!

Jeg har prøvd meg på amigurumi! Hekling av små dukker, kaker osv. Ordet kommer fra japan og betyr heklet ellers strikket dukke. Og det aller beste med hele greia er at det ikke er så vanskelig som det ser ut til også er det så fort gjort! Jeg var innom nettbutikken til Kaptein Biff hvor jeg kjøpte oppskriften på en ranglepingvin! Min ble ikke like søt som de hun lager, men så var dette min første amigurumi også da! ;0) Denne pingvinen er Lilleknerten sin, men den ble litt for tung å holde i, så den er mest til å se på... 

Produkt nr. 43 - Heklet pingvinrangle
Garn: Dobbelt garn Mandarin Petit
Heklenål # 3

Øvelse gjør mester så jeg kastet meg over ett hefte med oppskrifter på diverse bakverk! Til og med samboer synes disse små kakene var så stilige at han vil ha ett helt etasjefat fylt opp med div kaker som kan stå framme!

 
Produkt nr. 44- Heklet muffins
Garn: Candy
Heklenål # 2,5

Produkt nr. 45- Heklet marsipanbrød
Garn: Candy
Heklenål # 2,5

Produkt nr. 46 - Heklet vaffekjeks
Garn: Mandarin Classic
Heklenål # 3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen en kommentar! Det setter jeg pris på! : ) Ris er veien til forbedring, ros er anerkjennelsens trygge sti.

Dersom du ikke har egen blogg, kan du velge "kommenter som anonym", men skriv gjerne navn :0)
Ha en fin dag!! ♥ ♥ ♥