onsdag 1. desember 2010

1.desember

Jeg erklærer herved jula 2010 for åpnet! Egentlig begynner jo ikke jula før på julaften, men i mitt hode begynner jula 1.desember! Folk handler julegaver, lager julepynt, baker julekaker, henger opp julestjerner i vinduene, pynter med diverse juleblomster, tar julevasken, henger opp julegardiner & advendskalenderen har kommet opp! Vi er godt igang med julegavene, julepynt er laget, noen julekaker er laget og flere skal det bli, julestjernene har kommet opp i vinduene, juleblomstene er på plass, julevasken blir ikke noe storslagent i år, men julegardinene har kommet og ligger bare å venter på å bli hengt opp og til sist  men ikke minst; advendskalenderen!

Mamma kjøpte en til meg og en til søstra mi som skulle broderes. Mamma begynte på min søster's og pappa begynte på min. Jepp,pappa! Trodde verken mine egent ører eller øyne da jeg så/hørte det! Pappa som er en praktikker, super nøye og flink i sitt fag og kan ting 110% Når han setter igang er ingen ting overlatt til tilfeldighetene! Han kan fikse det meste; bygge hus & veranda, støype og grave, tegne nøye tegninger for så å bygge det etterpå og alt av det elektriske skal være siste skrik. Pappa er prosjektingeniør og driver Delta Elektro AS, så da han satte igang med julekalenderen trodde jeg at jeg så syner!

Vel, han fikk brodert endel, pent var det og kanskje mer forseg gjort enn det jeg hadde fått til... Men så ble den lagt bort i x antall år! Da jeg flytta til vestlandet ble det så jeg tok den med og begynt å brodere litt selv uten kjempesuksess! Hilde Karin broderte ferdig nesten hele kalenderen, men så flyttet jeg hjem til trøndelag igjen. Kalenderen ble igjen liggende igjen, helt til snille Monica sa: "den bær brodere æ færdi på nån tima, ta den me i mårra så fikse æ den dær t jul"!! Gjett om jeg ble glad! Som sagt så gjort, så før jul i fjor ble den brodert ferdig og bestemor tok på seg jobben med monteringa!

Nå henger kalenderen på veggen for andre året =)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen en kommentar! Det setter jeg pris på! : ) Ris er veien til forbedring, ros er anerkjennelsens trygge sti.

Dersom du ikke har egen blogg, kan du velge "kommenter som anonym", men skriv gjerne navn :0)
Ha en fin dag!! ♥ ♥ ♥