onsdag 23. september 2009

Tannlegetime og loppis!

Tirsdag:
Kjørte til byen for å fiksa tanna mi....
Røntgen ble tatt, men kunne ikke finne noe galt på bildet! Supert tenkte jeg! Kanskje tanna ikke er ødelagt likevell... men neida, skulle ikke ha trekt den konklusjonen så fort!

Tannlegen slo litt forsiktig på ett par tenner, da han kom til den ødelagte tanna mi tror jeg ikke det hadde vært nødvendig å si ifra, tror ansiktsuttrykket mitt ga ett tydelig tegn på at han traff riktig tann! Fikk beskjed om at jeg hadde en begynnende rotbetennelse! For å få bekreftet min og tannlegens misstanke om at tanna var død kjøre han på med strøm, til slutt måtte han bare ta bort strømmen, jeg kjente jo ingenting! Testet ett par tenner til får å se hvor smertegrensen min gikk, å joda, samme smertegrense på resten av de friske tennene mine! Skuff!

" ja, dette fikser vi!" Å, supert! fort gjort tenkte jeg, men...
Tannleger tar jo ROTFYLLING flere ganger i uka så her var det bare å gape opp å la det stå til!
Tanna ble borra opp og rensket, var en bitte liten bit av NERVEN! som enda var der, den ble nappa ut! I tillegg hadde jeg ekstra lang rot på tanna , ca 2,5 cm!! Tanna hadde heller ingen blodtilførsel lenger =( Rota ble fylt med bekteriedrepende middel og midlertidig plugget igjen. Snakkes om 3 uker for å fullføre ROTFYLLINGA! Jo, tusen takk til en elendig skoletannlege som ikke ser hull i tennene selv når pasienten sier ifra! Åsså på toppen av alt er det tanna ved sidenav fortanna! Kjempe greier! I en alder av 21 år har jeg fått ei tann ødelagt (og reparert med rotfylling av en flik tannlege) tanna er erklært død, med ingen nerver igjen og ingen blodtilførsel....
SUPERT! Det var dagens negative!

Da jeg kom til byen fikk jeg litt ekstra tid til å se etter gammle skatter på Fretex, men fant ingenting, ruslet videre bortover Fjordgata og fant butikken "Tante Isabel" som drev å pusset opp, derfor var alle varene flyttet noen meter bort i gata og hadde LOPPEMARKED! Gjett hvem som ikke klarte å dy seg! Fant ingen store skatter som jeg var på jakt etter, men de hadde posesalg på tekstiler!
Fant en hel haug med brukbare stoffer! Noen gammle gardiner og duker, samt noen helt nye duker som vi skal ha på hytta!

100,- for alt dette er vel ett røverkjøp!


Videre gikk turen en snartur innom City Syd!
På garnbutikken fant mamma ei kurv med garn til 10,-
Jeg plukka med meg alle 9 nøstene av PT Sumatra i gull farge! Kjempe fint garn til grytkluter! Åsså sparte jeg jo masse penger, garnet koster normalt 35,-! Åja, garnslankingen fikk en liten knekk der ja! Såååå da jeg først var igang ble det noen nøster (hele 11 nøster faktisk) med Drops Merino Extra fine! Deeeeilig garn! Skal strikke meg en hals og ei lue av de nøstene. Til halsen måtte jeg ha noen knapper og fant noen til ordinær pris og noen på tilbud.... Så ble det to pakker perler til maskemarkører..... Heldigvis har JensHoff garnkortet, slik at men i det minste får en liten rabatt....


Drops Merino Extra Fine, er snurret på et spesiell måte, blir helt supert når man strikker!
PT Sumatra, 10,- per nøste! Supersalg, sparte jo 25,- per nøste!


Knapper til halsen jeg skal strikke

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen en kommentar! Det setter jeg pris på! : ) Ris er veien til forbedring, ros er anerkjennelsens trygge sti.

Dersom du ikke har egen blogg, kan du velge "kommenter som anonym", men skriv gjerne navn :0)
Ha en fin dag!! ♥ ♥ ♥